twenty

Dagen borjade med en massa fina samtal och sms fran Sverige - jag ar imponerad att sa manga faktiskt hade koll pa Sydneys tid och att ni faktiskt kom ihag min fodelsedag! Gulliga ni <3

Hoppade in i duschen och begav mig sedan in mot staden for en lunch med mormor och morfar som precis hade landat pa morgonen. At en supergod sallad i Darling Harbour och efter nagra timmar med dem var det dags for mig att aka hem igen och fixa infor kvallen. Bakade kladdkaka (har inte atit det sen forra aret nagongang!) och la champagnen pa kylning. Ost och skinkpajen akte in i ugnen och sen kom Johanna och Diddi hem. Med sig hade dom en gigantisk bukett liljor, en flaska vin och en presentkort pa Cotton On! Blev riktigt overraskad.

Efter en god middag sa borjade drickspelen. Till slut fick jag ont i magen av allt skratt, och det var da dags att gora sig iordning och bege sig till Bondi. Fick varldens skonaste taxichauffor som tillsammans med Johanna och Diddi sjong Happy Birthaday till mig i bilen, med Micheal Jackson sjungandes i bakgrunden. Fran radion da alltsa. Taxichaufforen informerade dessutom mig att hans son minsann fyllde 20 samma dag, och tvingade mig att ta hans nummer. Han fick mig att lova att ringa hans son. "Ja absolut sa jag" (inte en chans!). Uppenbarligen litade han inte pa mig och fick oss tjejer att ringa upp hans son nar vi fortfarande satt i taxin, vi skrek Happy Birthday och en nagot forvirrad Danny skrek tillbaka att han inte kunde hora nagonting for han var pa nagon klubb nagonstans. Haha. Lite kul var det iallafall.

Vi vantade pa att Diddi skulle gora sig iordning, sen gick vi till en pub pa andra sidan gatan och vantade pa taxi. Det sporegnade ute oturligtvis. Val dar tog vi en varsin ol och traffade lite intressanta manniskor. Dock var dom inte sa intressanta for en halvtimme senare befann vi oss, dyngsura, i taxin pa vag till Golden Shief som ligger i Double Bay. Dar traffade vi Anna, Jill och en massa andra vanner! Dansade loss halva natten, blev bjuden pa drink efter drink och tillslut kande jag att det blev lite val mycket av det goda sa jag satte mig i en taxi och somnade sedan gott hemma i min sang.

Tack alla fina som gjorde min fodelsedag till en sadan succe!




































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0