Stressigt

TJA

Sitter nu pa ett internetcafe med Johannisen i Bondi Junction. Har haft nagra hektiska dagar med varldens basta Cill. Med "hektiska" menar jag langa dagar pa stranden (och sonderbrant ansikte) och sen har vi slagit klackarna i taket tre kvallar i rad.

Idag ar det pluuuugg som galler. Har lite uppsatser att skriva, usch. Vadret ar iallafall daligt idag (25 grader och mulet) sa det ar lika bra att fa det gjort.

Igar var jag, Johanna hennes pojkvan och hans tva kompisar pa IKEA. Nostalgi! At kottbullar med lingonsylt och brunsas och potatismos! Bara for att liksom. Huuur gott som helst. Investerade i lite saker till den nya lagenheten. Storshoppingen blir av nasta helg!

Maste rusa, bilder kommer inom kort

KRAM

Kommentarer
Postat av: Alice

Hej!

Flyttar till Melbourne för att plugga om 2 veckor!

Tänkte höra med dig hur du tycker man klarar sig på csn?

Hur tusan får man pengarna att räcka om man ska roa sig, föda sig och plugga?!

Tacksam för svar! ;)

2011-01-18 @ 16:04:42
URL: http://alicezurek.blogspot.com
Postat av: Linnea

Hej Alice!

Det ar inga problem tycker jag, men det ar bra om du har lite egna sparade pengar ocksa saklart. Det ar ganska dyrt har. Men jag bor i Sydney, vet inte riktigt priserna i Melbourne tyvarr.



Nar du tar lan hos CSN, ta da merkostnadslan till maxgransen. Da ar det inga problem, du kommer da ha runt 10 000 kronor i manaden.



Sen far man ju soka jobb ocksa, det ar enkelt att fa jobb har och dom betalar bra :)



Lycka till!

2011-01-20 @ 03:47:38
Postat av: Alice

Tusen tack för svaret! Undrar också om du har nåt bra tips på hur man ska tänka när man ska packa ner sitt liv i en 20 kilos väska?! Vad ska man strunta i och vad ska man prioritera haha?! Du kanske kom på nåt du önskat du gjort istället när du väl var på plats hehe.. =)

2011-01-20 @ 18:44:37
URL: http://alicezurek.blogspot.com
Postat av: Linnea

Hej Alice!



Haha ja det ar en riktig utmaning. Jag akte ju hit i Juli, vilket var vinter sa jag hade lite annorlunda packning gentemot din, nu ar det ju hogsommar har. Forsok att strunta i alla lotions och sant, det vager sa mycket. Det finns att kopa har. Samma sak med skor, dom har riktigt snygga skor har till overkomligt pris och man gar anda bara runt i flipflops pa vardagarna.



Jag har inte direkt nagot jag onskar att jag hade packat ner, for man kan kopa allt har. MEN - jag skulle kopa en massa underklader hemma i Sverige innan jag aker! Jag hade sa fa underklader med mig, och det finns knappt att kopa nagonstans har. Jatte konstigt. Och nar man val hittar underklader i nagon liten butik sa kostar dom skjortan, och ar riktigt fula. Sa underklader ar nagot jag skulle satsa pa, haha.



Tank pa att det ar riktigt varmt har nu ocksa, runt 30 grader varje dag och fuktigt. Sa det enda du kommer behova de forsta manaderna ar ett par bekvama shorts, lite linnen och bikinis.



Det ar mina tips, hoppas att allt gar bra!

2011-01-21 @ 00:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0