Vardagsliv

Igår fyllde gammelmormor 100 år! Mamma tog lite kort men jag hann inte föra över dem. Hon hade fått lyxtelegram från kungen och hon var så stolt. På vägen hem från Södertälje blev vi fast i snökaoset, som alla andra. Åt sedan middag med M - det blev pizza och kebabrulle. Av någon konstig anledning hamnade jag inte i matkoma utan fick dubbelt så mycket energi istället och började trycka på Martins muskler som ömmade av träningsvärk. Jag tyckte det var skitkul. Det tyckte inte han. Vilket han visade lite senare genom att kasta snö på mig. Inomhus.

Nu sitter jag iallafall i Edsberg och kan inte ta mig någonstans. Bussarna är inställda i hela Stockholm så jag kan varken ta mig till jobbet eller hem till mamma. Och jag tänker INTE gå i den här snöstormen. Så det blir att jobba hemifrån istället.

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Coolt att fylla 100! Åtminstone om man får vara något sånär frisk. Min mormor blev "bara" 99 och ett halvt...

2011-02-12 @ 14:33:41
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0