Skitvecka!

Det är ganska vanligt att många har en dålig dag, men jag och Petra kom häromdagen överrens om att vi har haft en dålig vecka. Ingenting har gått som det ska! Dock så har jag fått många av min assessment avklarade, vilket är skönt.

Men ta det här som ett exempel. Jag och Petra vad och tränade i onsdags, och var såklart sena (skitvecka, som sagt). Vi i princip kastade av oss kläderna när vi bytte om, och samtidigt som Petra skulle berätta något så skulle jag dra på mig mitt linne. Och asså. Vad händer? Jo mitt i all stress så lyckades jag trycka in mitt pekfinger, med nagel och allt, rakt in i ögat. Med världens kraft. Kändes som att hela ögat skulle ploppa ut, heeee*vete vad ont det gjorde. Jag såg rött, och eftersom att det gjorde så sablans ont så tog jag handen snabbt som bara den mot ögat för att försöka lindra smärtan (ja, jag vet inte hur det går ihop egentligen, men anyway) och då tar jag upp handen så jäkla snabbt att jag ger mig själv en örfil. Allt detta händer på bara några sekunder. Petra bara stod där och tittade på mig och trodde att jag var knäpp i huvudet, och sa lite smått osäkert "Linneaa... Vad gööör du egentligen? Varför slår du dig själv?" 

Jag kan verkligen inte göra två saker samtidigt. Gör det mig mindre kvinnlig eller?

Jag fick en fin röd rispa på ögonvitan, halva ögat var rött och fick dessutom en blåtira på sidan av ögat. Hur förklarar man det nästa dag i skolan? "Ehm..I poked myself in my eye..." ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0