Long gone and moved on

Hej igen!

Nu är jag tillbaka i Sydney igen. Kalla, regniga Sydney. Ursch.

Byron Bay, wow vilket ställe! Snacka om att både jag och Johanna har lyckats slappna av helt och hållet under dessa dagar, det var sååå skönt.

Allt gick så himla bra och smidigt, hostlet var riktigt bra och fyllt med en massa ungdomar i vår ålder. Det regnade dock när vi kom dit, så vi köpte med oss en enkel middag hem och lite vin. Vi tänkte att vi skulle ha en lugn kväll eftersom vi skulle upp dagen efter och rida. Men under kvällen så ringde hästtjejen och sa att det tyvärr inte skulle bli av pg.a. att det hade regnat alldeles för mycket, så det var alldeles för halt att ge sig ut i skogarna. Så vi joinade våra rumsgrannar och spelade lite drickspel och hade det riktigt trevligt. Drog vidare till ett ställe som heter Cheeky Monkeys och dansade på scenen och borden, helt galet var det. Vaknade upp morgonen därpå med en inte så välkommen huvudvärk, men det botades snabbt med en stor frukost i solen på ett mysigt cafe i närheten av hostlet och sen några timmar på stranden.

Vädret dag två var alldeles underbart och vi låg i vattnet och njöt som bara den. Gick sedan in till staden (5 min promenad) och åt på The Owl and Pussycat Tapas Bar. Bästa måltiden jag har ätit i hela mitt liv, jag skojar inte. Roasted duck med potatismos och någon riktigt god sås. En riktig delikatess. Till efterrätt tog vi några drinkar och världens godaste pannacotta. Kvällen slutade med ännu ett drick spel på hostlet med några andra nyfunna vänner.

Dag tre spenderade vi också på stranden med coach J! Surfing i tre timmar, amaaazing! Lyckades ställa mig upp på tredje försöket och sen när man väl fick in känslan så gick det hur bra som helst. Blev en lugn kväll den kvällen dock, både jag och Johanna var helt slut.

Sista dagen blev det lite shopping och god mat, och sen de sista timmarna innan vi skulle till flygplatsen så låg vi på stranden, igen. Så nu är jag brun och fin igen, känns riktigt bra!

Nu blev jag precis uppringd av Keira, jag har lovat att följa med på hästtävlingar i Randwick. Men jag trodde aldrig att det skulle bli av för det spööööööregnar! Men hon lovade att betala för min taxi, so why not!

Lägger upp bilder lite senare för nu fick jag helt plötsligt riktigt bråttom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0