Sydney Marathon 2010

Oh herre gud min skapare vad trott jag ar. Gick upp 4am imorse, och ar fortfarande vaken (8pm). Kul var det iallafall, forutom resan dit imorse. Bussen var forst och framst sen, sen nar den val kom sa skulle han tydligen ta en svang forbi Kings Cross (som han aldrig brukar gora), sa jag fick lite panik och hoppade av det som jag trodde var narmast till Martin Place, namligen Elizabeth St. Nej nej, da hamnade jag helt plotsligt vid Town Hall, men sa tankte jag att asch, jag kan bara ta taget en station. Att tillagga ar att klockan da var halv sex (var tio min sen), och ca 20 000 manniskor var pa vag till ett och samma stalle, Minors point eller vad det nu heter. Men det visste inte jag, jag trodde alla lopare skulle till samma stalle som mig.

Sa jag foljde efter dem och tittade inte vilket tag jag gick pa. Nagra minuter senare tittar jag ut genom fonstret och ser Opera Huset passera mig och vi ar tydligen pa vag over bron, Harbour Bridge. "Eeeehhhh, vart tusan ar jag pa vag?!?" Sa jag fragar en kille, och tydligen hade jag da hamnat i norra Sydney! Jag var inte ens i narheten av staden, annu mindre Martin Place. Snabbt byte av tag och hej och ha, varldens rusch fran taget till min position och en timme forsenad senare var jag framme. Usch.

Men sen var det kul, jobbade med Tracy och det var ganska slappt sa vi stod mest och skvallrade. Sen visade hon mig varldens mysigaste restaurang i Paddington, at en supergod macka med nagon stark korv, agg, lok, haloumi, tomat och massa mer. MUMS!






35 000 personer sprang totalt idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0