Trygghet

Sa kanner jag mig nu. Trygg. Min fru gjorde en kopp te till mig nar jag satt och pluggade som mest, och sedan krop vi ner i sangen och jag laste min bok medan hon uppdaterade sig om vad som sker i varlden. Mysigt.

Blev tacos till middag idag, och istallet for kottfars anvande vi corn! inte majs alltsa, utan svampen som man kan byta ut kott med. Smakar typ precis likadant, gud sa gott det var.

Ar i princip klar med det mesta av plugget nu, har bara lite kvar att skriva pa min rapport.

Nu ar det laggdags for oss har pa andra sidan jorden. Tank pa att vi har stallt bak var klocka en timme, sa nu ar det nio timmars skillnad mellan Sydnet och Stockholm.

I miss you all.

Kommentarer
Postat av: Alice

Hej! Har du nåt tips om man ska bo på skolan till en början, typ första terminen, eller om man ska leta boende med andra?! Är i valet och kvalet :S Hur gjorde du?! =)

2010-10-05 @ 08:23:08
URL: http://alicezurek.blogspot.com
Postat av: Linnea

Hej!

Eftersom standarden ar valdigt lag har i Sydney, sa ar risken ganska stor att det boende du kommer fa via skolan inte ar sa bra.. Och da laser du dessutom upp dig under den forsta terminen och det blir da i princip omojligt att bryta det avtalet.



Jag bodde forst pa ett hostel som min organisation fran sverige ordnade, men det var riktigt kasst och efter en manad att tjat sa lyckades jag till slut bryta det. Men det tog nog minst tva manader till tills jag fick tillbaka pengarna som jag hade betalat.



Mitt rad ar darfor att leta lagenhet sen nar du kommer hit, checka in dig pa ett billigt hostel for nagra dagar och hall utkik pa www.gumtree.com.au - det tar max tva dagar sen har du en lagenhet!

2010-10-05 @ 12:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0