Is that legal? Really?

Vad trott man blir ibland. Jag hade skrivit ett jatte langt inlagg om showen i torsdags kvall, och precis innan jag hinner ladda upp inlagget bestammer sig internet pa Mcdonalds for att ge upp for dagen. Hann inte spara heller. Sa nu forsoker jag igen.

Jag maste saga att jag var riktigt imponerad av dansarna som var med under showen. Men nar showen borjar med att en av tjejerna halsar oss valkomna, ber oss askadare att en efter en ta av hennes kladesplagg och sen springer runt i underklader, gula diskhanskar (sadana som gar hela vagen upp till armbagarna, ni vet) och ett harnat over ansiktet och skriker: Don't look at me. Don't look at me. DON'T LOOK AT ME - da borjar man ju undra.

Sen sprang hon ut, som tur var for jag kande mig valdigt obekvam, och en hel del manniskor borjade springa runt i salen som vi stod i och satte upp allt material som dom behovde ha under kvallen. En person jag verkligen la marke till var en kille i en gul fotbollstroja, fotbollsskor och graa, fula kalsonger. Jag kallade honom for "undieboy". Han var dessutom helt svettig, riktigt snuskigt.

Anyway, sen slacktes ljuset i salen och rymdmusik borjade spelas. Aterigen, valdigt obekvamt. Jag visste inte om jag skulle skratta eller grata, och vid det har laget sa lamnade varan larare oss fyra studenter och akte hem (??). Sen kom en tjej i vit labbrock ut i salen och hade en stadvagn framfor sig. Precis som i en dalig skrackfilm hade hon en ficklampa under hakan och stirrade rakt fram, samtidigt som hon upprepade: Must clean. No germs. Must clean. Vid det har laget hade showen pagatt i 30 minuter och jag forstod fortfarande inte storyn bakom. Ar det sa konstigt?

Nog for att jag gatt pa manga musikaler, teatrar och "art performance" i mitt liv och kan darfor se "outside the box", men denna show fattade jag mig verkligen inte pa. Vad ville dom egentligen fa ut, vad var budskapet? Att vi alla ska borja stada mer?

Darefter borjade dom placera nagra fran publiken runt ett fint uppdukat langbord (lyckligtvis vad jag INTE en utav dem) och borjade halla ut en massa tomatsas, pasta, gradde, vin, vatten, ananansringar och gud vet vad. Dom skapade varldens matkaos pa bordet, av nagon anledning. Nar jag inte trodde det kunde bli annu konstigare sa tar "undieboy" av sig alla sina klader (och da menar jag ALLA) och glider genom matkaoset pa bordet pa magen helt spritt sprangande naken!!

Och sen var showen slut.

Ar det bara jag som ar korkad eller kan ni faktiskt se en rod trad genom denna show? Please, let me know.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0