Home sweet home

HEMMA!

Gud vilken underbar helg vi har haft! Åkte iväg igår morse, stannade till i Södertälje för att äta och kolla på telefon till Martin. Köpte även Melodifestival-skivan som fick snurra runt hela vägen till Kolmården! Martin höll på att bli tokig, haha.

Körde dock lite vilse... Körde av en avfart för sent, och där stod det minsann inga skyltar alls till Kolmården. Så det var bara ta sig tillbaka till E4 mot Stockholm och åka tillbaka. Då jag väl hade kört av rätt avfart så körde jag åt vänster. Helt fel. Skulle ha sväng åt höger. Men det fanns ju inga förbaskade skyltar!! Så när jag hade kört åt vänster i jaa...15 min? Så insåg jag att jag var tvungen att vända. Martin satt och halvsov i bilen så honom var jag tvungen att väcka, tillslut hittade vi iallafall en skylt mot Kolmården Zoo!

Då vi kom fram så checkade vi först in, sen tog vi en promenad runt på Zoo't. Jag hade som sagt aldrig varit där, så jag var som ett litet barn och skrek: "Titta Martin, EN ELEFANT!! FAN VAD COOLT! Nääää guuuuud såå sööööt, titta Martin, titta!!" Jag tror han skämdes lite..

Klockan fem hade jag min ansiktsbehandling. Riktigt, riktigt skönt! Fick nackmassage vilket vad guld värt, hade massa knutar vid nacken. Införskaffade mig en bra nattcreme samt ansiktsvatten i samma serie; "Terre-Eart Erde-Tierra". Passade min hy perfekt!

När jag sedan var klar där efter 90 (!) min så gjorde vi oss iordning för middag. Då Vildmarkshotellet har en barnfamilj-stämpel så valde vi att ta bilen och äta någon annanstans. Efter en massa snurrande och kartläsning hittade vi tillslut fram till Åbys krog. Vilket kap, det var hur mysigt som helst! Jag åt skaldjurspasta medan Martin högg in på en Tutti-frutti pizza (typ som Hawaii). Vi hade det så trevligt, satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Kvalitéts tid på hög nivå! Sen åkte vi hem på världens finaste väg, precis längst vattnet med en underbar solnedgång. Romantiskt.

Imorse åt vi en god hotellfrukost, med plättar och allt! Sen var det Safari som stod på schemat. Martin körde och jag fotade som en idiot. En supersöt giraffunge stoppade varje bil som skulle köra förbi och stirrade på den som körde, haha. Han hade skitkul, sprang runt och larvade sig.

Sen kollade vi på delfinshowen, WOW säger jag bara. Vilka intelligenta djur! Fick dock inga bra bilder därifrån, systemkameran dog pg.a. batteribrist (suck), men fick några med digitalkameran. Sen gick vi i akvariet och kollade på en kille som simmade med hajarna, och så klappade vi på några rockor.

Och nu sitter jag här! Ska strax duscha och sedan städa undan lite... kanske. Om jag orkar.

Bildregn kommer alldeles strax, så kika in om en liten stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0