Hemmaplan

Nu är jag hemma efter ett HEMSKT tandläkarbesök. 5 hål, infekterat tandkött, tandsten (a lot!) och plack. smutt.
Kände mig som en av patienterna i en skräckfilm då man ligger där i stolen med en stark lampa som lyser rakt i ögonen och två personer med munskydd och hjälmar (?) hänger sig över en med en massa instrument. Hon avslutade dessutom det underbara besöket med att ta fram en gigantisk nål och tryckte in det i tandköttet (precis in i blåsan där jag har stört ont. Är helt svullen) och sprutade in en massa koksalt. FAN vad ont det gjorde.


Har precis varit på apoteket och köpt en massa saker till munnen, och ska nu sätta mig och jobba. Hörs lite senare!










Den misstänksamma minen är på. Kommer allt detta verkligen att funka?

Kommentarer
Postat av: tove

Corsodyl funkar! Det enda som funkar typ, men det smakar ju bajs! Jag var också och spolade mina visdomständer idag det är förfärligt. Jag lider med dig!

2010-05-19 @ 15:18:48
URL: http://toveis.blogg.se/
Postat av: linnea

Blä jag ser verkligen inte fram emot att borsta gaddarna ikväll.. Ja fy, jag fick göra det i höstas och nu har jag dessutom en till jäkla visdomstand på väg. men den kunde hon inte spola idag för den har inte "trängt igenom" än. USCH

2010-05-19 @ 15:29:03
Postat av: Anonym

Tja Linnea, jag vill också plugga i Australien när jag e klar med gymnasiet men det är typ jättedyrt. Om man ska gå på läkarlinjen så kostar det 40 000 Aus dollars (250 000 kronor) per år. Csn ger bara 180 tusen och jag har inte ens räknat med hyra, kläder osv. Hur betalar man för allt detta? :S



Btw jag älskar din blogg <3

2010-05-21 @ 20:13:32
Postat av: Linnea

Hej!



Det du först kan göra är att titta runt på andra skolor som också erbjuder den utbildningen, och se om de har en billigare terminsavgift. Det kan nämligen variera ganska stort beroende på vilken skola man vill gå samt vart den ligger.



Det andra alternativet jag kan ge är att spara! Försök att jobba och spara ihop så mycket pengar du kan och ta sen lån på resten av CSN. Sen när det kommer till hyra så kan du försöka se om det finns

någon skola som erbjuder boendet i terminsavgiften?



Sen om du har bra betyg kan du söka stipendie. För att göra detta måste du vara ute i väldigt god tid. Jag kan tyvärr inte ge någon länk till någon bra hemsida när det gäller stipendier, för oftast gömmer skolorna undan dem ganska väl och de är svåra att hitta och söka till. Men du får söka runt på internet och den skola som du är intresserad av, kolla på olika forum och ring runt till olika svenska organisationer som hjälper till med sådan här, exempelvis IBS.



Lycka till!

2010-05-23 @ 12:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0