Hamsterhjulet

Nu sitter jag här på jobbet. Igen. Känns som att man är inne i det klassiska hamsterhjulet: jobbar, äter, duschar, sover, jobbar, äter, duschar, sover. Gah jag blir tokig! Har inte ens hunnit ta en joggingrunda under den senaste veckan.

Malin från IBS ringde mig igår. Jag blir alltid lika glad när jag pratar med henne. Hon frågade om jag ville byta bostad, hon hade nämligen reserverat ett eget (!!) rum till mig, ca 20 min från skolan. Alltså lite längre ifrån skolan om man jämför med det tidigare boendet som ligger 10 min ifrån. Men där var det tydligen 500 studenter som bodde, alla delade på ett kök och några toaletter. Och det var tydligen svindyrt, 6 000 i depositionsavgift är man tvungen att betala direkt när man kommer!! Ganska opersonligt stället dessutom, dyrt och det var många utrymmen som inte ens användes enligt andra studenter som hade bott där. Det är helt enkelt inte värt pengarna. Detta var tydligen en kedja inom studentbostadsvärlden, jag kommer inte ihåg vad de hette men jag ska kolla upp det.

Så Malins kollega hade åkt ner till Sydney för att kolla efter andra boenden och hittade då min nuvarande bostad. Mycket mindre, alltså mer familjärt och personligt. Jag tror hon sa att det endast var 30-50 studenter som bodde där. Personalen är jätte trevlig, och depositionsavgiften ligger endast på 1 200:-! Och jag har som sagt ett helt eget rum. På det tidigare stället hade jag varit tvungen att dela rum med en annan, och då har man alltså sängarna precis bredvid varandra! Jag hade fått fnatt. 

Malin skulle iallafall skicka en massa information om detta boende, så jag återkommer!

Nu väntar en åtta timmars arbetsdag. Pust. CIAO 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0