Årets första sommardag

Igår morse så vaknade jag upp hos Cilla och åt lite frukost och tittade på när far och dotter Estberger planterade blommor i solen. Mycket mysigt.

Sen bar det av hemåt och jag låg och solade vid fotbollsplanen tillsammans med Base, Pao och Anna medan killarna spelade fotboll i hettan.

Efter det så handlade vi mat och grillade hemma hos Uffe. Jag gjorde en hemmagjord potatissallad baserad på potatis (såklart), finhackad rödlök, creme fraiche, lite majonäs, citron och bladpersilja, samt salt och peppar. Jäääklar vad god den blev! Sen till det var det marinerad fläskfilé, sallad och tzatsiki. Mums. Har lite kvar i kylen så tänkte ta det till lunch snart...

Dagens planer är att ligga i sängen och slappa och eventuellt ta bilen till Maxi och handla lite.






                

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej linnea! jag undrar hur du gjorde när du planerade att åka till australien? vilka resebyråer kontaktade du och hur gjorde du för att ta dig in på skolan? behövde man bra betyg eller så? tack för en bra blogg! :)

2010-05-16 @ 18:19:51
Postat av: Linnea

Hej!



I april finns ett inlägg som heter "Från A till Ö" där jag beskriver hur jag gick tillväga.



Jag kontaktade inga resebyråer utan gick på olika mässor, t.ex. Kilroy mässan och en stor univeristet och högskole- mässa i Älvsjö. Där fick jag information om en organisation som heter IBS (www.ibs-education.com) och då kontaktade jag dem med mina frågor.



Det är IBS som har hjälpt mig komma in på skolan, genom att ha skickat mig information och ansökningsblanketter. Du kan självklart även gå helt själv tillväga och kontakta skolan själv, men jag tyckte det var enklare att gå via en svensk organisation som vet vad man ska göra och vilka papper man ska fylla i.



Nej absolut inte, bara du har G i Engelska så ska det inte vara några problem. Iallfall på denna skola. Annars är det VG som gäller, eventuellt att du gör ett språk test.



Ha en bra dag! :)

2010-05-16 @ 20:51:47
Postat av: Anonym

okej tack så mycket!:) men får jag också bara fråga hur du gjorde med betalning? betalade du allt på en gång eller tog du ett lån?

2010-05-24 @ 11:56:21
Postat av: Linnea

Först så fick jag en faktura (i februari) på 5 000:-för att bekräfta min plats på skolan. Resten av betalningen sköter CSN, så ja jag har tagit ett lån :) Eller jag är mitt uppe i och ansöker om det just nu. Tar ca 6 veckor att få igenom allt.

2010-05-24 @ 23:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0