Frustration

Jag har massor med bilder jag inte har lagt upp, men jag hinner inte för jag flänger runt som ett brev på posten! Blir galen på mig själv. Ikväll blir det iallafall Darling Harbour med vänner och några nyfunna klasskamrater, ska bli kul!

Men imorgon kväll har jag dejt med världens bästa Base på skype så då kommer jag ha möjlighet att lägga upp massa bilder, även dom som kommer tas ikväll.

Hoppas ni har det bra därhemma, här är det fint väder. Jätte varmt i solen! Men igår regnade det och stormade. Typsikt australian weather.

Har börjat med en assignment i skolan där jag ska create ett event med svenskt tema. Läraren blev jätte imponerad, tjoho. Dock så ska man ta hänsyn till en massa regler och lagar och licenser, så har inte en aning än om hur jag ska lägga upp presentationen än... gah. Har 5 veckor på mig.

Även om jag bara har varit här i snart en vecka så är jag så inne i engelskan så det känns jätte konstigt att byta språk när jag ska skriva blogginlägg, så ni får ha lite hänsyn till min tillfälligt bristande grammatik haha. Mitt huvud klarar inte två språk på samma gång ;)

Need to go, the shower is waiting! Bye


Kommentarer
Postat av: Eva

Hej gumman

så roligt att höra att du har det bra i australien.

Skoj att du verkat ha anspassat dig så bra och fått massa nya vänner.

Hoppas att du har tid att lägga in några bilder så att vi får se hur du har det.

Pratade med min arbetskamrat ikväll vars son Tobias bor på en halvö straxt utanför Sydney, han trivs jättebra.Tror att det heter Marley ellr något liknande.



Ha det så bra kram från Eva.

2010-07-14 @ 23:41:37
Postat av: Linnea

Hej Eva!

Ja jag har det verkligen jätte bra. Blir roligare för varje dag som går! Det är så lätt att lära känna människor här.

La upp lite bilder nu på morgonen, kommer fler imorgon.

Vad trevligt, det är väldigt många svenskar som bor här.



Stor kram

2010-07-15 @ 01:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0