Första dagen i down under

Hej hej hallå alla där hemma

Tänkte ge er en liten uppdatering på vad som sker här borta på andra sidan jordklotet. För tillfället är klockan halv två på eftermiddagen och jag har precis tagit en lång, varm dusch. Hur skönt som helst! Duscharna/toaletterna är inte alls så farliga, inte alls som tvättstugan....Usch, dit kommer jag inte våga mig ner själv i sommar.

Anyway, jag somnade i ungefär en timme på förmiddagen och sen dess har jag packat upp alla mina saker (samt tagit en dusch, som jag precis skrev). Så nu är det snyggt och prydligt i mitt rum. Det är nästan molnfritt på himlen, men det är riktigt kallt... Runt 13-15 grader, så om man inte rör på sig så börjar man frysa riktigt rejält. Det märkte jag när jag sov, trots att jag hade både leggings, strumpor, linne och fleese på mig. Och täcke.

Ja, än så länge har jag ju inte upplevt en hel dag i down under.. Faktiskt bara en halv. Men planer för resten av dagen är att följa med Jenny och hennes kompisar runt i området och gå till ett shoppingcenter. Hon knackade precis på min dörr (hon är också från Sverige) då hon precis fått höra att jag har checkat in. Hon sa även att hon gärna finns här som stöd, för hon vet hur jobbigt det är de första dagarna.

Nu känns det att man är i Australien, "allt löser sig".

Mitt nya nummer i Australien är : 0404 236 686, sen ska det vara + och några siffror men jag har inte hunnit kolla upp dem än.

För att kolla in boendet, gå in på www.georgiahouse.com.au

Nu måste jag sminka mig och göra mig klar för att ge mig ut och shoppa. Hon hade även ett riktigt bra tips på ett litet värmeelement så att jag slipper frysa. SKÖNT!

See you soon

Kommentarer
Postat av: Pelle

Hej

Jag förstår att allt har gått bra. Skoj att du fick kontakt med nya kompisar på en gång, allt blir ju lite lättare då.Jag la till +61 och tog bort 0 i nya numret men kom inte fram, jag provar igen.

Kram Pappa

2010-07-10 @ 06:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0