First day at school

Ja det var ju igår, nu är jag på väg till min andra dag i skolan. Som förövrigt verkar vara en riktigt bra skola!!

Jag var så himla nervös igår när jag skulle ta bussen till skolan, kom 45 min för tidigt till skolan. När har det någonsin hänt? Sen var det många andra internationella studenter som började samtidigt som mig, och Martin College verkar ha riktigt bra erfarenheter av internationella studenter. Me like. Har förövrigt superskönt schema. I 10 veckor framåt kommer jag börja kl 11 varje morgon och sluta 5, med lite raster då och då. Sen fredagar är jag helt ledig! Så jag hade en lektion igår på eftermiddagen, läraren var så himla cool! Typisk australiensisk kvinna med superskön dialekt, och det är en sådan människa som man verkligen respekterar. Hon är nog ganska sträng, men hon vill verkligen studenternas bästa. Hon har jobbat med alla olika typer av events, och hon känner och har själv jobbat med dem som anordnar eventet kring nyår med alla fyrverkerier. Så hon sa att hon nog kunde hjälpa mig att få en jobbplats där nu under hösten, eller till en massa andra olika events som fashion shows, beach festivals and stuff.

Dom vill verkligen få ut ungdomarna i arbetslivet, och lägger ner massa tid på att hjälpa oss att strukturera upp ett riktigt bra CV, bland annat. Jag är iallafall helnöjd!

Och engelskan? Jag var så nervös varje gång jag skulle säga något, orden fastande hela tiden i halsen på mig när jag skulle presenta mig själv inför henne och några andra studenter. Men hon sa sen att jag verkligen har en riktigt bra engelska, även de andra studenterna höll med och blev därför väldigt imponerade när jag sa att jag anlände i lördags! Så himla roligt att höra.

Oj vad långt det här blev... När jag kommer hem från skolan idag så berättar jag lite om min dag och även vad vi gjorde igår kväll! Det blev biljard, och jag tog för en gångs skull lite kort!!

See you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0