Time flies by

Men hej,

Torsdag idag. Sitter i skolan och gar igenom accounting programmet, MYOB Accounting. "This is how you delete an account", "This is how you rename an account", "This is how you save." Come on!

Sen har jag Finance within a budget eller nagot likanande. Nyckelttal och etc, atminstonde lite mer utav en utmaning. 

Var pa fatburning igar efter skolan, ska ivag idag pa lunchen med Helena pa basic training. Kanns som att jag tranar och tranar men ingenting hander! Suck. Ingen bra dag idag. Har regnat i snart en hel vecka, blir sa grinig da. 

Hade en riktigt rolig kvall igar dock med mina roommates. Vi forsokte kopiera spelet Alias, for vi hade inte tillgang till det, genom att sjalva skriva en massa lappar och vika ihop dom och lagga dem i en hog. Sen var vi i par, och en person i varje par skulle pa en minut forklara vad som stod pa lappen. Forstar ni? Iallafall, jag fick en lapp dar det stod "plate". Sa jag sa "You put food on this thing", varav Franzie helt plotsligt, jatte overtygande, skriker: BANANA!!! Jag var som ett stort fragetecken och borjade asgarva. 

Eller som nar Franzie skulle forklara ordet "Mouse". "You will always see a cat running behind this animal". Freja listade ut att det var mus, men bade hon och jag fick upp varldens bild i huvudet att OVERALLT dar det finns moss, dar finns dessutom en katt. Jatte svart att forklara i text, men vi skrattade sa att tararna sprutade. Sitter till och med nu och skrattar for mig sjalv i klassrummet.

Anyway, back to study. Nu ska jag "lara mig" hur man lagger upp en ny kund i kundregistret. Exciting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0