We can't run from who we are. Our destiny chooses us.

Sitter i skolan och pluggar. Eller ar i princip klar for resten av den har perioden, men anda. Klassen jag har under detta block ar.....RIKTIGT DALIG!! Ingen av dom kan ju knappt prata engelska, jag blir tokig. Och smarta ar dom heller inte. Sa jag ska forsoka rycka tag i Timetable-Tony (TT) och forsoka andra. Men han ar sa jakla envis, sa vi far se hur det gar.

Jag veeet att ni vill ha bilder men jag menar, hur ofta tar man bilder under en vanlig vardag?  Allt ar bra har borta iallafall, hade middag hemma hos mig igar med Sofie. At kott (som blev riktigt segt, haha) med potatis, tzatziki och sallad med feta ost. Mums. Sen akte vi in till den stora staden och kollade pa SALT tillsammans med hennes pojkvan. Ojojoj, jag gillade verkligen den filmen skarpt, den maste ni se! PA BIO!

Idag hander nog inget speciellt. Slutar klockan fem (om 2 1/2 timme) och da ska jag hem och prata med Raoul. Sofie forosker hjalpa mig att hitta lagenhet, jag tror faktiskt att jag har bestamt mig for att flytta till DARLING HARBOUR! tjoho. Sen maste jag ringa Dan och fixa med min RSA, sen kan jag antligen soka jobb som bartender. Fix-torsdag med andra ord.


Vad hander dar hemma? Jag ar nyfiken, maila mig!!

KRAM



Kommentarer
Postat av: freja

vi har lägenhet i december annars kommer ju jag ner snart och då kan vi fixa en trång lägenhet tillsammans och skeda varje natt?

2010-08-26 @ 17:58:52
URL: http://otyglat.blogg.se/
Postat av: Linnea

Du, det later som en grym plan. Jag kollar dock pa lite lagenheter i Darling Harbour - vad sager du?

2010-08-27 @ 11:37:10
Postat av: Freja

Låter hur bra som helst. Tydligen blev det lite problem att skicka över pengarna till towas konto eftersom hon har ett svenskt! Vi får se hur det slutar. Jag typ dör här hemma dag för dag i väntan på min uppståndelse

2010-08-27 @ 16:49:01
Postat av: Linnea

ahaa... hon borde oppna upp ett australiensiskt konto, commonwealth ar bast. kostar ingenting och gar jatte fort.

2010-08-28 @ 08:22:51
Postat av: Alice

Kul att läsa om någon som pluggar i Aus.! =) Har själv planer på att att göra det e feb 2011!

Vad har du för intryck av Australien sen du kom dit, hur har allt funkat?! =)

2010-08-29 @ 12:34:16
URL: http://alicezurek.blogspot.com
Postat av: Linnea

Vad roligt att du gillar bloggen!

Jaaa gor det, det ar hur kul som helst! Och det ar bra att borja i feb, da ar den "riktiga" starten. Hade jag vetat det for ett ar sedan hade jag akt i feb, jag var ensam som borjade event management i juli...



An sa lange har jag ett valdigt postivit intryck. Manniskorna ar riktigt trevliga, inte alla dock. Men aussies ar riktigt latta att umgas med, och riktiga partyanimals minsann! Allt annat praktiskt har funkat riktigt bra, man kan fixa lagenheter pa en dag, bank och tax number - inga problem. Sakerheten nar man gar runt i staden pa natten ar dessutom riktigt hog, det finns poliser och vakter overallt. Jag kannar mig mer trygg har an hemma i Stockhholm!

2010-08-30 @ 05:11:58
Postat av: Alice

2010-08-30 @ 20:57:09
URL: http://a
Postat av: Alice

Låter hur bra som helst! Vad tycker de om svenskar där borta då, kan vara kul att veta haha =)Och hur funkar det när man letar ställen att bo på, är de flesta möblerade tex?!

2010-08-30 @ 20:59:17
URL: http://alicezurek.blogspot.com
Postat av: Linnea

Dom alskar svenskar!! Haha, mest for att vi ar sa bra pa engelska ;-) Och for att vi har massa sota tjejer, haha. Ga in pa gumtree.com.au, dar hittar du ALLT! Oftast ar det moblerat, men finns aven omoblerat om man vill ha det.

2010-08-31 @ 05:55:20
Postat av: Alice

Haha låter super! Tack för tipset, ska kolla där!

Btw, pengar är ju en alltid lika aktuellt fråga. Kör du med lån och bidrag fr CSN, och i såfall, hur klarar man sig? Är det ungefär lika dyrt att leva där som här i slutändan?! Tack för alla svaren! =)

2010-08-31 @ 15:26:14
URL: http://alicezurek.blogspot.com
Postat av: Anonym

Aa jag kor med bade lan och bidrag fran CSN. Men du maste skaffa ett jobb anda, for att bo har ar svindyrt. Jaa det ar typ som stockholm, lagenheterna ar dock myyycket dyrare tyvarr. Men jag klarar mig bra, hade dock sparat ganska mycket innan jag kom, vilket var bra for det ar mycket mer kostnader an vad man kan rakna med. :)

2010-09-01 @ 05:32:28
Postat av: Alice

Kom på att jag glömde nämna att jag ska till Melbourne förmodligen, inte Sydney! Kanske ligger på samma prisnivå iaf!? Och btw, kranvattnet i Aus, dricker man det? HAHA! Inga frågor är för dumma?! =)

2010-09-02 @ 10:48:31
URL: http://alicezurek.blogspot.com
Postat av: Linnea

Haha nej verkligen inte, inga fragor ar for dumma! Det ar nog lite billigre med boende i Melbourne, beroende pa varit i Melbourne du bor forstas. Men jag ska lata det vara osagt, har inte sa bra koll pa Melbourne.



Haha ja, vattnet smakar precis som i Sverige. Jag brukar dock ha en vattenflaska i kylen for att ha iskallt vatten, tycker det ar godare sa.

2010-09-03 @ 01:56:05
Postat av: Alice

Ja det är inte lätt att veta innan man frågat! =) Sen är jag nyfiken på hur de klär sig, som oss ungefär eller? Finns det tabun man ska passa sig för både när det gäller kläder och allt annat haha?! =) Tack för alla svaren btw! :D

2010-09-03 @ 10:30:32
URL: http://alicezurek.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0