12 veckor, 5 dagar, 1 timme & 38 minuter.....

Då har nedräkningen satt igång.

Om 89 dagar är det dags. Den 8 juli kl 15:15 lyfter planet från Arlanda till Sydney. Enkel biljett.

För er som inte vet så ska jag bege mig till down under för att studera Event Management på Martin College i 45 veckor. Start 12 juli 2010.

Min dröm har länge varit att få flytta utomlands under en längre period, främst för att utveckla mina språkkunskaper i engelska, men också för att byta miljö. Att komma till ett nytt land, helt själv, med ny kultur, nytt språk och nya människor är det som får adrenalinet att pumpa runt i min kropp som mest. Nu ska det ÄNTLIGEN bli av! Och jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv...

För att få min dröm att gå i uppfyllelse har jag fått massor med hjälp från Malin Gabrielson, som jobbar på organisationen IBS (www.ibs-education.com). Så ni som funderar på att sticka iväg några månader, ett år eller till och med längre så kan jag med gott samvete råda er att ta kontakt med IBS. Malin har med en positiv attityd och smittande engagemang tålmodigt ställt upp i ur och skur och svarat på alla mina triljoner frågor. För inför en sådan här resa krävs det god planering. Jag började redan i september.

Under min väntan tills planet lyfter så kommer jag dela med mig av goda råd och tips och hur hela förloppet ser ut när man gör sådana här stora resor. Ställ gärna massa frågor! Jag har lagt ner mitt hjärta och själ för att min resa ska bli så bra som möjligt, och svarar mer än gärna på era funderingar.


/ Linnea Strand

 


Kommentarer
Postat av: Martin

du ba drar i 45 veckor!

2010-04-10 @ 13:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0